Valpkurs

I kväll var jag på valpkurs. Det var jätteintressant! Det låter ju hur enkelt som helst att få min lilla busiga bebis att göra allt som jag vill hon ska göra. Meeen... Kommer det att fungera rent praktiskt? Jag är så taggad att gå ut och prova allt på direkten, men det får vi ta i morgon.
Hon bara bajsar heela tiden inomhus och busar och verkar inte fatta nåt, så det ska bli spännande att försöka "fixa till" hennes uppfostran, nu när jag vet hur jag ska göra.
Inser ju hur fel man gör egentligen...
Ja ja. Nu ska det bli ordning och reda på torpet.
Har även den senaste tiden rennoverat lite här hemma.
Vi hade ju en dörr mellan köket och vardagsrummet, som vi inte använde. Om vi skulle använt den, så skulle vi inte haft en enda hel vägg i vardagsrummet och heller inte i köket.
När vi flyttade in, för över ett år sedan, så satte vi ändå soffan för den dörren. Sedan har det fått vara så...
Till slut fick jag för mig att det var dags att göra det permanent.
Vilken tur! Då blev vi ju tvungna att tapetsera om BÅDE köket och vardagsrummet. :-)
Klagade inte.
Blev skitnöjd med resultatet.
Att man med små medel kan göra sådana stora förändringar... Gillar faktiskt vårt kök nu...
Vardagsrummet blir också som jag vill ha det...snart.
Vi HAR faktiskt köpt en LCD-TV. Det blev ju massor med utrymme över i vardagsrummet då.... Bara vi blir av med "mopnster-tvn" också då... Fixat ett akvarium, som älsklingen velat ha heeela tiden.
Det är faktiskt väldigt rofyllt med ett akvarium. Jag gick med på det ifall jag fick inreda akvariet och det blev ju ett strålande resultat!
Personligen, så skulle jag mer än gärna åka med "monster-TVn" på tippen....
Meeeen gubben tror att han ska få betalt för eländet... Vi är inte riktigt överens där. Jag ger honom en månad. Om han inte sålt TVn då, så åker den på tippen!
Kommer att lägga in bilder, före och efter, så blir det jättekul med kommentarer sedan. Var det bättre innan, eller efter...
Japp. Bilderna kommer så småningom, men hittar inte mitt USB-minne nu, där alla bilder finns... :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0