Hur gör man??!

Vi har ett litet dilemma...

Vi köpte vårt hus i December -09. De vi köpte huset av, ville ha tid på sig att rensa ur garaget...
Vi tyckte det var OK, att de skulle få några veckor extra, att rensa ur det sista, eftersom vi ville in i huset så fort som möjligt...

Vi har nu snart bott här i 10 månader, och de har fortfarande inte hämtat sina sista saker...
Vi ringde och talade om för dem att om de inte hämtade sina saker, så hamnar de på tippen, eftersom vi ville rensa ur alla våra förråd innan snön kommer...

De kunde inte komma just då och vi rensade ur en hel del...
Vi sparade det som vi visste att de ville ha kvar, men de hade ju inte talat om precis allt de ville ha kvar, så en hel del av det de vill spara har nog hamnat på tippen redan...
I dag var han här och ville ta reda på sina saker. Vi har ju redan rensat ut en hel del och tydligen, så hade vi kastat bort en gardinstång, som han sa var värd 1500 kr...

Jamen, jag tycker faktiskt att om det var något som var värt något över huvud taget, så hade han väl för f...n kunnat ta hand om det. Han har ju bara haft 10 månader på sig..........!!!!!!!!!!!!!!

Plus att han kommer och säger att han ska ha saker från förråden, som han sagt att han var helt klar med...?!

Men vad f.n, han har snart haft ett år på sig, att ta reda på sina saker...
Det innebär egentligen att de haft gratis hyra av ett förråd i tio månader... Vilket vi INTE gått med på, när vi köpte huset...

Just nu, har jag bara lust att sätta lås på garaget och inte låta dem ta en enda pryl till...

Jag blir sådär grinig, när månniskor beter sig illa...

Vi har tre hundar och en av dem är en riktig bitch! Hon tycker verkligen inte om främlingar och det visar hon gärna.
Hon skällde ut honom (alltså förra husägaren) rejält och då skrek han åt henne att han skulle hugga huvudet av henne. Även om man inte gillar hundar, eller om man känner sådana saker, är inte det ett olaga hot!!??

Ska man verkligen behöva vara trevlig mot sådana människor?!!

Han kommer hit på VÅR tomt och tror han kan göra som han vill...

Jag känner inte att han är välkommen hit mer, men måste jag låta honom komma och hämta det sista????!!
Visst måste jag väl kunna sätta ett slutdatum, när allt bara MÅSTE vara borta?

Ursäkta,
Jag ville bara spy ur mig lite galla... Ibland blir jag bara så förbbb...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0