Vi och våra husdjur

Det är ganska sjukt egentligen, hur mycket våra husdjur verkligen betyder för oss.
Jag har tre hundar och en katt.
Jag börjar historien om husdjuren med mamma...

Min mamma bodde i Ljusdal, med sin make, som gick bort år 2001, tror jag att det var.
Hon bodde kvar i Ljusdal, efter makens död. Sedan kände hon att hon mer och mer längtade hem till sina hemtrakter och till syrran och mig då, förstås. Ett år efter hennes makes död, flyttade hon till Sundsvall igen.
Men det fyllde ändå inte tomrummet efter maken.
Hon blev sjuk och mådde jättedåligt. det var blodtrycket, hjärtat och jag vet inte allt. Till slut insåg hon att det kanske berodde på att hon var ensam helt enkelt.
Då beslöt hon sig för att skaffa en hund, som sällskap. Sagt och gjort. Hon hittade en söt hund som passade hennes personlighet. Hon frågade mina söner vad de tyckte att hon skulle döpa honom till.
Och vid den tidpunkten var mina söner som besatta av pokemon, och speciellt då Pikachu, så de skrek i kör:
-Döp honom till Pikachu!!!
Mamma hade ju aldrig hört det namnet förut, så hon trodde att de sa Picasso.
Det tyckte hon var ett jättebra namn, så det fick han heta. Han är en korsning, mellan fem olika raser(jag har ingen aning om vilka), men han är go.
Alla mammas sjukdomar bara försvann, när Picasso kom in i hennes liv.
Jag såg det som ett mirakel och han är en underbar hund.

Jag kommer att berätta vidare på husdjurshistorien i morgon. :-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ful, ful, ful säger jag bara..

2010-11-07 @ 16:26:49
URL: http://evelajnoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0