Sibbe

Sibbe är vårt senaste tillskott till familjen.
Hundarna fångade en råtta i våras. Då insåg jag att vi behöver nog en katt...
På semestern åkte vi till min dotter i Vänersborg. Hon hade tagit hem två kattungar.
Hon undrade ifall vi ville ha en.

Jag var lite tveksam. Den ena var så söt, men livrädd för hundarna, så den fräste hela tiden.
Den andra var inte ett dugg rädd. Även fast Freja var så nyfiken och nosade på honom hela tiden.
Vi bestämde då att den vill vi ha om vi ska ha någon.

Då fick han följa med oss till norrland.
Han tyckte inte att det var farligt att åka bil heller.
Namnet funderade vi på ett bra tag.
Sedan kom vi på att Sibbe var ju perfekt.
Det kom av en felsägning av min kompis, som har lite problem med namn. ;-)
Jag tror det var en blandning av Sebbe och Pisse.

Sibbe är underbar. Han tror nog att han är en hund.
Han går ut när hundarna går ut och kommer när man ropar på honom.
Men han är en jäkel på att fånga möss. Han har tagit nästan en mus varje dag.
Också gillar han att reta hundarna. Ibland hänger han i nosen på Freja.
Freja som är så snäll, håller honom på plats med sin käft,
även fast hon skulle kunna äta upp honom i en tugga.

Det var alla husdjuren.

Kommentarer
Postat av: eddan

dolly då?

2010-11-10 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0