Dolly

När min mamma haft Picasso i ungefär ett år, så ville min dotter också ha en liten hund. Hon sökte på "nätet" och hittade en liten korsning mellan papillon och Lhasa Apso. Hunden var jättesöt!
Min dotter lyckades övertala min dåvarande pojkvän att ge henne till mig i julklapp... 
Vi fick också reda på att mamman till valpen även var mamma till Picasso. De har olika pappor, dock, eftersom Picasso har 5 olika raser...
De är alltså halvsyskon. :-)
Vi funderade hit och dit vad hon skulle heta.
Det vi kom fram till, var att hon var ju söt, som en docka (Dolly) och eftersom jag jobbade med växter, och en "buskig" växt kallas touffe, så ville jag ju att hon skulle heta det, när hon ju såg lite "buskig" ut. Det slutade med en kompromiss...
Hon heter Dolly Touffe.
Nu kallar vi henne allt möjligt. Det kan vara Dollan, Fjollan, Touffsen, och sådana där smeknamn.
Och Picasso kallar vi för Pisse eller PisseNisse. Han är ju hanhund, så han pinkar ju revir överallt, så det var ju lite givet öknamn på honom.

Vi lyckades aldrig lära henne att vara ensam, när vi jobbade, så hon fick vara med Picasso på dagarna. Jag lämnade och hämtade henne varje dag hos mamma. De blev väldigt bra vänner och mamma och jag var hundvakt åt varandra, när nån av oss åkte bort och sådär.
Så Picasso gillade att vara hos oss också.
Vi Har nyligen övertagit Pisse helt, eftersom min mamma flyttat ihop med en man, som har en jakthund, som är mest ute i hundgården. Pisse, som var bortskämd och van att ligga i sängen och sådär trivdes ju inte i en hundgård, så han fick flytta hit till oss istället, och här trivs han.




Kommentarer
Postat av: Evelina

Du ville inte ha Dolly heller.. Du ville ha den mindre systern.. Men dolly är bäst..

2010-11-07 @ 16:25:49
URL: http://evelajnoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0