Hur livet kan bli...

Nu har det hänt massor.
Flyttade in i vårt nya hus och vi trivs verkligen. Det är så underbart att få påta i trädgården och pyssla inne. Hela familjen trivs skitbra.

Jag fick ett barnbarn den 30/3-01.
Var i Vänersborg hos min dotter de sista dagarna under graviditeten och tog emot dem, när de kom hem från BB med lilla Leah. Jag hade lite jobbigt med att jag skulle bli mormor, men det försvann, när jag fick hålla lilla Leah i min famn. Då kände jag att det var lika underbart att bli mormor, som det var att bli mamma. Jag blev ju inte asgammal, bara för att jag fått ett barnbarn.

Jag åkte hem till Sundsvall igen och kände att jag nog var lyckligast i hela världen. Jag har ju allt. Och nu även ett barnbarn att skämma bort.
Lyckan var total, när min dotter sa att hon ville att vi skulle hålla dopet i kyrkan nära oss, där jag och alla mina barn är döpta. Dessutom skulle de vara här i en månad på sommaren vid dopet. Tänk att jag skulle få rå om dem såå länge och dessutom hålla dopfest...

De kom upp och jag njöt av varje sekund. Vi firade midsommar och planerade för dopet. Jag fick lära känna min lilla ängel och hon var glad nästan hela tiden. Han var nu tre månader.

På midsommardagen hade lilla hjärtat feber, så vi åkte in till vårdcentralen för att kontrollera att inget var fel på henne och blev hemskickad med rådet att ge henne alvedon. Sagt och gjort. Vi åkte hem lite lugnare och fortsatte med planeringen av dopet, träffade prästen, mm. Febern gick ner och vi oroade oss inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0