Tråkigast...

Fan, vad jag är tråkig! Har typ inget nytt att skriva om, eftersom det händer inget!
min dotter idiotförklarade mig för att jag börjat blogga. "Du har ju inget liv. Vad ska du skriva om"?
Det har jag väl tyckte jag.... Men har jag det egentligen? Nä.
Jo, visst har jag ett liv, men vad är det som är intressant, eller spännande i det?
Tja, typ inget.
Vad har andra, som är så intressant då?
Hänga på krogen i tid och otid?
Been there, done that. Inte kul längre.

Nu planerar jag för fest. Jag blir ju fyrtio den 27:e maj...
Egentligen inget jag ser fram emot, men det ska bli kul med fest.
Om någon kommer, vill säga.

Jag har heller ingen "fyrtioårskris".
Har ju alltid velat vara en go gumma, som min mormor var.
Och enligt mig, var hon hundra år redan innan jag föddes. He he.

min mormor var faan coolast!
Hon dog 1989.
Hon ringde mig varje dag, minst tre gånger.
Det är svårt att förklara hur cool hon var, men när jag var ensamstående med min dotter.
Jag var nitton år och ville följa med mina kompisar på krogen.
Då ringde min mormor till min mamma och tyckte att hon måste åka 13 mil, för att vara barnvakt till min dotter...
Min mamma kunde naturligtvis inte alltid göra det.
Då sa min mormor: Om jag inte hade varit så gammal och ofärdig, så hade jag varit barnvakt... Nä förresten då hade jag följt med Fia på disco.
Hur coolt är inte det?! Tänk om jag hade fått med mig mormor på disco, när jag var nitton och hon var åttio?!
Sista gången hon ringde varje dag avslutade hon med " Piss och gå och lägg dig".


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hurru du du.. Hur stavar du egentligen? Bin there? Been there heter de väl....

2010-07-15 @ 18:53:00
Postat av: Evy Zaragozi

Hej Fia!



Du är jätteduktig på å skriva. Läste bland annat om din mormor, min svärmor;) som jag aldrig fick träffa,önskar det mer än nånsin efter att jag läst ditt inlägg. Sten o jag besöker ofta graven och då säger han alltid till mig att "mamma skulle ha gillat dig jättemycket". Så brukade hon komma hit hem till Sten och göra våfflor, eller bara sitta å VARA(innan vi två träffades)för det gillade hon.

Evy

2011-01-14 @ 01:31:24
URL: http://www.ewysmattor.com
Postat av: Fia

Tack, Evy. Det har alltid varit ett sätt för mig att bearbeta tankar och känslor, genom att "Skriva av mig". Ja, det var synd att du inte träffade henne. Hon var en underbar person, som räckte åt alla. Saknar henne mycket...

2011-01-18 @ 15:49:14
URL: http://fialyren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0